NYHET! Askeladden C83 Cruiser TSI

Båt-, outboard-, teknologi-, og prisrevolusjonen er her!

Med sin lave service- og verkstedskostnad, gode drivstofføkonomi, miljøgevinst, komfort og driftssikkerhet, har båtfolket fullt og helt akseptert outboardens fortrinn over hekkaggregatet. Dette har skapt en revolusjon i båtmarkedet!

Denne revolusjonen gir Askeladden muligheten til å gjenskape klassiske båtkonsepter som 705 Voyager og Z8 i ny og moderne design. Proppet med ny teknologi, blir denne båtnyheten leder av denne outboardrevolusjonen. Samtidig reduserer den prisen, og drifts- og vedlikeholdskostnader vesentlig for båtfolket, i forhold til de gamle klassikere!

Båtkonseptet C83 Cruiser TSI

Dette er den perfekte daycruiser for opp til 10 personer på dagstur, 6 personer på weekendtur og 4 personer på langtur. Her finnes en stor og sosial cockpit, stor badeplattform med egen sun lounger, solseng i cockpit, ordentlig pantry for weekend- og langturer, soveplass for 4 – 6 personer under dekk, og eget baderom med toalett og dusj.

TEKNOLOGI: Askeladden C83 Cruiser TSI - Denne nyvinningen er proppet med teknologi, og inneholder flere verdensnyheter, som lanseres i det norske markedet sammen med C83 Cruiser TSI.

  • ASKELADDEN C-COMMAND Askeladdens eget on-line system for navigasjon, informasjon, management og entertainment
  • Suzuki DF350 ATXX 350 HK påhengsmotor med duo-propp system. Denne motoren leverer et unikt grep i vannet med retningsstabilitet, akselerasjon og akterover effekt ingen andre kan matche. Sammen med Askeladdens TSI-teknologi, gir dette en unik ytelse, drivstofføkonomi og kjørekomfort
  • Wallas diesel kombinert LUFT - og vannvarmer Dette nye varmesystemet gir deg både varmluft og varmt vann, og styres via ASKELADDEN C-COMMAND
  • CAN-BUS EL. SYSTEM CAN-BUS med integrasjon og management via ASKELADDEN C-COMMAND
  • ASKELADDEN TWIN STEP INFUSION HULL TECHNOLOGY – TSI Båten er støpt med vakuum infusion, vinyl ester, sandwich-kjerner og multiaxial armering for å spare vekt, øke stivhet og forbedre komfort. Skroget har to stepp for å redusere friksjon, planingsterskel og forbruk, og samtidig øke toppfart.

Prisen og driftskostnadene er kanskje den største revolusjonen!

En godt utstyrt C83 Cruiser TSI (Suzuki DF300 APXX, Topline pakke og C-Deck) er priset til veil. kr. 1.098.000,- I 2008 var en Askeladden Z8 med tilsvarende ytelse og utrustning priset til veil. kr. 1.423.900,- som i dagens penger tilsvarer kr. 1.686.600,-. Den gangen med en diesel hekkaggregat-installasjon.

Det er derfor en revolusjon at vi i modellåret 2018 – ti år senere – kan levere samme båtkonsept, med bedre ytelse, tilsvarende forbruk, ny og moderne teknologi og større bruksvolum, til en vesentlig lavere pris! Driftskostnadene, i form av service og vedlikeholdskostnader, er også dramatisk redusert sammenlignet med klassikerne fra 10 år tilbake. Beregnet over en 5-års periode, er service og vedlikeholdskostnadene redusert med over 40% på en C83 Cruiser TSI, sammenlignet med en Z8!